Verzendwijze, levertijd en verzendkosten van Shoppartners.nl (onderdeel van Shoppartners BV).

1. Verzendwijze 4. Levertijd 7. DHL-servicepunt
2. Verzendkosten 5. Orderstatus 8. Geweigerde pakketten
3. Rembourskosten 6. Retouren 9. FAQ's


Verzending algemeen

Verzendingen geschieden voor rekening van de koper. Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop de goederen door de klant in ontvangst zijn genomen. Orders worden verzonden met DHL Parcel(pakketten binnenland), Belgische Post(BelgiŽ) of Post NL(briefpost).

1. Verzendwijze

Wij verzenden in neutrale verpakkingen naar uw bezorgadres of naar een DHL serviepunt. Orders worden verzonden met DHL Parcel(pakketten binnenland), Belgische Post(pakketten BelgiŽ) of Post NL(briefpost). Mocht de bezorger u niet thuis treffen, dan hoort de bezorger een bericht bij u achter te laten.

Zendingen met DHL Parcel worden 4x bij u aangeboden, poging 1 en 2 in de middag (tussen 12.00 en 18.00 uur, zaterdag tussen 9.00 en 15.00 uur) en daarna poging 3 en 4 in de avond (tussen 18.00 en 21.00 uur, niet op vrijdag en zaterdag). Op zondag en maandag vind geen aflevering plaats. Indien u een bericht in uw brievenbus vind, kunt u bellen met het DHL Parcel depot zoals vermeld op dat bericht en zelf een afspraak maken om uw goederen daar op te halen. Na 4 bezorgpogingen gaat het pakket retour naar ons.

Wij bieden ook de mogelijkheid uw bestelling af te leveren op een ander adres. U kunt dat aangeven bij het invullen van uw adresgegevens.


2. Verzendkosten [ Top ]

Verzendkosten binnen Nederland:
  • Indien het orderbedrag kleiner is dan € 199,00 rekenen wij € 3,75 verzendkosten.
  • Voor verzending onder rembours rekenen we € 6,95 extra.

  • Verzendkosten buiten Nederland:
  • De kosten voor verzending naar Belgie en andere landen kunt u hier opvragen.

  • Afwijkende en extra verzendkosten:
  • Voor grote afwijkende orders waarvoor aparte prijsafspraken zijn gemaakt(grotere partijen) hanteren wij afwijkende verzendkosten of palletkosten. De hoogte hiervan wordt vooraf aan u medegedeeld.




  • 3. Rembourskosten [ Top ]

    Orders die wij onder rembours aan een klant sturen worden slechts 1 keer verzonden. Remboursorders worden enkel binnen Nederland verzonden. Mocht het pakket door de klant worden geweigerd of niet afgehaald op het postkantoor/agentschap of aangenomen van DHL Parcel dan sturen wij het enkel voor de tweede keer onder rembours als van te voren de extra gemaakte kosten aan ons worden vergoed. Deze kosten bedragen 10 Euro per pakket.
    Aangezien elke klant op het moment van verzending een email krijgt is het niet afgeven van een afhaalbericht door de bezorger geen geldige reden van het niet afhalen/aannemen van het pakket. Als een rembours orders wordt geweigerd of niet afgehaald, dan zullen wij de door ons gemaakte verzendkosten bij de klant in rekening brengen. Mocht u niet binnen 3 dagen na onze gestuurde order is verzonden email de goederen hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.



    4. Levertijd [ Top ]

    Binnen Nederland leveren wij 98% van onze orders binnen 24 uur. Overige orders binnen 2 tot 5 werkdagen na totstandkoming van de overeenkomst(na betaling).
    Orders naar Belgie worden in 95% van de gevallen binnen 24 tot 48 uur geleverd via de Belgische Post.
    Buiten Nederland kunt u hier opvragen.
    Let op: De levertijd kan vertraagd worden door de plaatselijke douane!

    Wij kunnen echter nooit een 100% garantie geven over de exacte leverdatum. De werkelijke levertijd afhankelijk van de volgende factoren:
    • of het artikel voorradig is op het moment van betalen
    • het aantal bestelde stuks
    • voorraad verschillen
    • onze vervoerders
    • overige zaken als nationale vrije dagen, het weer en of u thuis bent

    Met ons assortiment van zoveel verschillende mogelijke combinaties van maten en kleuren ontkom je er niet aan dat er soms artikelen tijdelijk niet leverbaar zijn waardoor de order vertraagd. U kunt de status van uw order altijd even bekijken door het invullen van uw ordernummer en opgegeven emailadres. Wilt u van te voren meer zekerheid hebben over de exacte levertijd of voorraad aantal van een artikel neem dan contact op met onze klantenservice. Als een artikel geheel niet meer leverbaar blijkt te zijn, dan nemen wij contact met u op. Zorg dus altijd dat uw emailadres juist is ingevuld en u deze regelmatig bekijkt.
    Bestellingen worden uiterlijk binnen 30 dagen geleverd. Is dit niet mogelijk dat krijgt de consument hiervan uiterlijk 1 maand na plaatsing van de bestelling bericht en heeft hij het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren.


    7. DHL servicepunt [ Top ]

    Het is ook mogelijk uw pakket zelf af te halen op een DHL servicepunt. Dit is een goede optie als u weinig thuis bent, met ruime openingstijden em open in het weekend. Meestal worden de servicepunten als eerste bevoorraad in de ochtend. U ontvangt per SMS bericht als u het pakket kan komen afhalen. Vergeet niet een legitimatiebewijs mee te nemen. Bezorgen bij een DHL servicepunt is niet meer mogelijk als wij het pakket al verzonden hebben.

    Een pakket blijft 1 week op een servicepunt liggen. Daarna wordt het teruggestuurd naar Shoppartners BV. Als wij het daarna opnieuw moeten versturen zijn hier extra kosten aan verbonden(zie punt 8). Contant betalen en rembours zendingen zijn NIET mogelijk naar een servicepunt. Grote artikelen (zoals trampolines) kunnen niet worden afgeleverd op een Servicepunt.


    8. Geweigerde & fout geadresseerde pakketten [ Top ]

    Indien een pakket/poststuk retour komt omdat het adres verkeerd ingevoerd is door uwzelf of omdat het pakket niet afgeleverd kon worden op het aangegeven adres door de koerier, dan rekenen wij opnieuw een bijdrage in de verzendkosten van Ä 3.75,- voor Nederland, Ä 6.95,- voor BelgiŽ en Ä 18,- voor de andere Europese landen. Rembours orders hebben afwijkende bepalingen, klik hier.




    Copyright 1999 - 2014 Shoppartners BV. All rights reserved, Foto's zijn voor illustratieve doeleinden en kunnen soms iets afwijken van de werkelijkheid.